19 mars 2011

Världsmöte

Så har vi då haft vårt Internationella årsmöte. Det var mitt första årsmöte som Regionordförande och ledamot av den Internationella styrelsen. Styrelsen och Avdelningsordförande från nästan alla de 73 avdelningarna var närvarande. Övriga Sweor roade sig på andra aktiviteter.

Vi i styrelsen var väl förberedda och mötet avlöpte snabbt och effektivt. Årets stipendiater och årets ÅSKa tillkännagavs och namnen kommer att sättas upp på SWEAs webbsida inom kort.

Det klubbades igenom beslut och det drogs rapporter. Efter årsmötet visades en kort film om förra Världsmötet i Washington som var rolig för oss som var där att se. Därefter var det dags för mig att dra en kort redovisning av gårdagens workshops. Resultatet av workshopen ”SWEA idag och SWEA imorgon” kommer att överlämnas till en av styrelsen utsedd Swea för vidare arbete. Resultatet av övriga workshops kommer att skickas ut via kansliet till alla Avdelningsordförande.

På det följde en frågestund som var både kreativ och trevlig. Styrelsen fick bland annat beröm för att den hade tagit till sig av kritiken från förra årsmötet i Washington genom att arrangera workshops och ha en frågestund.

Nu sitter jag efter fyra dagar av otroligt intensivt men roligt arbete, slutkörd i min hotellsäng och bloggar medan Monica tar sig en power nap. Om en stund skall vi på galamiddag och tidigt i morgon åker jag på efterresa till Borneo. Jag hoppas att jag kommer att ha tillfälle att blogga även där, men då får ni ursäkta om det blir mer personligt än det jag tidigare bloggat.

1 kommentar:

  1. Kul att höra vad ni har haft för er tjejer! Har skypat med några Sweor också så jag är väl informerad.. Ser fram emot personligt bloggande från Borneo Annette!
    Hoppas att alla nu sett att man kan skriva kommentar genom att välja "Anonym" på rullgardinsmenyn här under, om man inte har egen bloggadress!!

    SvaraRadera