17 mars 2011

Regionellt förmöte och årsmöte

Så var det dags att hoppa i "Regionordförande-kostymen”. Dagen började för en gång skull någorlunda lugnt, vilket innebär att Monica och jag gick istället för sprang till frukosten. Vi hann faktiskt prova både amerikanska pannkakor, kall gröt och diverse exotiska frukter.


Förmiddagen ägnade regionerna åt förmöten och som jag skrivit tidigare så är dessa förmöten viktiga för att skapa gemenskap i respektive styrelse, men också för att vi skall kunna diskutera ostört.

I min region, VAME - Västra Amerika, ägnade vi tiden före lunch åt att diskutera framtids- och policyfrågor. Vi hade kul också, även om det kanske inte låter så. Det är viktigt att man även har roligt bland allt allvar - annars så orkar man ju inte. Vi Sweor har ju jätteroligt och det är därför vi får så mycket gjort.

Efter en fantastisk lunch startade vi våra Regionmöten. Min Region hade hela två åskådare i år och det är rekord i lågt antal, men de var aktiva på mötet och bidrog med både frågor och åsikter. Mötet gick smidigt med höjdpunkten då alla Avdelningsordförandena redogjorde för sina årsrapporter. Då får man höra vad avdelningarna ägnat sig åt under året. Det kan vara allt från filmkväll med Potluck till vintillverkning med söta små SWEA-fötter trampandes vindruvor. Jag undrar vem som får avnjuta detta mycket speciella vin?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar